MarketingColumns
Reageer

Barbies en broodtrommels

DIanaVanEwijkNL_PlaceholderPhoto

“Ik vind hém heel lief, maar hij vindt mij niet áárdig.” huilt ze in mijn hals. “En ik heb hem nog wel mijn Barbie-broodtrommel laten zien!”
Tranen met tuiten: haar held vindt haar en haar broodtrommel maar stom.
In de verte zie ik het ventje weghuppelen; gewoon een vijfjarige op weg naar het voetbalveldje – géén oog voor mijn gebroken meisje.

Vorig jaar had ze mij hem al trots laten zien: “Kijk mam, dít is nou Walter. Lief is ‘ie, he?”
Toen had ie haar óók al geen blik waardig gekeurd – maar ja, toen had zij dat nog niet in de gaten. Als zij hém maar zag, dat was al voldoende.
Maar nu is ze groter, en wil ze meer: ze wil dat hij haar hoort, ziet en vooral: leuk vindt.

Hoe krijg je dat nou voor elkaar: praten met mensen die jou niet zien zitten?

Geloof me: dat bezorgt niet alleen kleuters hoofdbrekens.
Ook volwassen tweeps hebben hier grote moeite mee.
Want: hoe krijg je aandacht van die ene leuke redacteur van dat blad waar je zo graag in willen? Van die tweep met die duizenden volgers die precíes in jouw doelgroep vallen?
Alvast een tip: níet door haar met je Barbie-broodtrommel op heur hoofd te meppen.

Nee, dé truc om iemand die jou niet willen horen, toch naar je te laten luisteren… is geen truc.

Er is maar één ding wat echt werkt.

En dat is: praten over dingen waar jij verstand van hebt en die zij interessant vindt.
Een goedgelezen blogger met een prachtig kookblog is niet per se geïnteresseerd in jouw spectaculaire pannensale – maar wèl jouw tutorial voor zelfgedraaide salami. En anders wel in jouw speciale slowfood stoofpotjes.

Delen vanuit jouw toegevoegde waarde noemen we dat –

en als je dat consequent doet, trek je als vanzelf oprecht geïnteresseerde volgers, die jouw berichten weer delen met hun volgers, waardoor ze terechtkomen bij… juist: die goedgelezen foodblogger.

Easy does it, niet?
Mijn dochter trekt maandag haar Spidermanshirtje aan naar school – dat vindt híj vast leuker dan Barbie. En dan kan zij mooi voordoen hoe Spiderman nu die spinnenwebben precies uit zijn polsen schiet, want dat weet zij, als fan.

En jij?

Wat is jouw toegevoegde waarde?

Wat is nou datgene waar jij veelvan weet – en waar  jouw doelgroep echt voor warm loopt?
Want als je dat niet weet, is twitteren hartstikke leuk – maar zet het geen zoden aan de dijk. Laat staan dat het zorgt voor een goedgevulde Barbie-broodtrommel.

PS: aan de slag met jouw TwitterStrategie?

Wil jij ontdekken wat jouw toegevoegde waarde is én leren hoe je die op Twitter inzet om blijvend meer klanten aan je te binden?

>> doe mee met onze vijfweekse online training Twittermarketing <<

Ontwikkel samen met ons jouw persoonlijke Twitterstrategie. Met live huiswerkbesprekingen om de kennis meteen toe te passen op jouw eigen webwinkel.

Comments

comments

In categorie: MarketingColumns

door

Diana van Ewijk is, naast officieel Soephoofd, ook kapitein van het #KliekjesCollectief en social mediamanager in #BlueCity010. Een storyteller met de focus op foodwaste!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *