MarketingColumns
Reageer

Beste Meneer de Computerverkoopman

Om vijf voor tien hak ik de knoop door.
Ik, al 20 jaar verstokt Apple-adept, stap over op een ‘gewone’ PC. Ik ga namelijk spraakgestuurd werken, en dat kan alleen op Windows.

Nu ik de knoop heb doorgehakt, wil ik doorpakken ook… Ik ga een laptop bestellen.

Opgetogen begin ik te googlen – maar om vijf over tien zit ik al machteloos huilend achter mijn computer.
Intel Premium 3 Processor. 186 GB intern werkgeheugen. 309 x snelle Flash geheugen. Titanium Solar Flare met ultraRAM. Gegalvaniseerde, linksdraaiende schroefjes? Technische spierballentaal waar ik geen touw aan vast kan knopen.

Daarom bij deze een open brief aan de meneer die mijn probleem op kan lossen.

Beste Meneer de Computerverkoopman,

Kunt u voor één keer de andere kant opdenken?
Richting mij, bijvoorbeeld?

Ik ben namelijk een high potential klant met een stapel flappen op zak. En die flappen – die wil ik dolgraag uitgeven aan een dure computer.
Precies zo eentje als u in uw webwinkel verkoopt.
Maar u maakt het me niet makkelijk.

De lelijkheid van uw site – daar kan ik met een beetje goede wil best doorheenkijken.
Maar die technische vaagtaal – moet dat nou echt?

Wat kan mij het schelen dat de UI16 een 832 MB drive heeft, en de GX19 met roterende tiles werkt?
Ik weet ten eerste niet wat dat is en ten tweede: het maakt me geen kont uit.
Nee echt: het interesseert me niet WAT EEN COMPUTER ALLEMAAL KAN – ik wil weten WAT IK DAARAAN HEB.

Ik wil alleen maar weten welk model perfect is om mijn spraakprogramma op te draaien.
Wat ‘ie kost.
En, vooruit, of ik er een kek hoesje bij kan krijgen om die hardRAM ultra-shiny titanium shell te camoufleren.

That’s all, Meneer de Computerverkoopman.

Met vriendelijke groet,

Diana van Ewijk,
(die vrouw die in haar bloemetjesbadjas achter haar oude vertrouwde Apple’tje zat om een PC te bestellen)

Goed, die computer is, na veel gevloek en getier, besteld.
Maar dat is niet dankzij Meneer de Computerverkoopman.
Ik bedoel: het is dat mijn spraakprogramma niet op een Apple draait – anders was ik na de eerste de beste blik op zo’n gruwelijke PC-productpagina allang afgehaakt om zo’n fijne MacBook Air aan te schaffen.

Comments

comments

In categorie: MarketingColumns

door

Diana van Ewijk is, naast officieel Soephoofd, ook kapitein van het #KliekjesCollectief en social mediamanager in #BlueCity010. Een storyteller met de focus op foodwaste!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *