MarketingColumns
Reageer

Zo niet Zen op zaterdag

Wij hebben de zaterdag goed voor elkaar – op zich.
Ik ga met de oudste dochter sporten; hij ruimt op en doet met de jongste de weekboodschappen.
‘s Middags bakt hij een taart en schrijf ik, in een heerlijk fris huis, een fijne column over webwinkelmarketing.
Prima taakverdeling, dacht ik zo.

Heerlijk, zo’n idyllisch plaatje.

Jongste leest de Donald Duck op de bank, manlief ruimt nét de laatste boodschappen in onze onberispelijke voorraadkast. De zon schijnt door streeploze, want netgezeemde ramen, op de – het is ten slotte bijna kerst – stijlvol opgetuigde kerstboom.

Echt?
Echt niet, nee.
In het echt is het huis ontploft, zit de jongste in een groezelige pyama op de bank, met een luidbliepende iPad en vierkante ogen, voor een scheefhangende boom.
Manlief heeft géén weekboodschappen gedaan, maar plamuurt een muurtje – ‘want als ik dat nu niet doe, dan doe ik het nooit meer.’

Stof, gruis, rotzooi – en vooral: kortsluiting in mijn hoofd.

Zó kan ik dus echt geen column schrijven.
En dat is zíjn schuld.

Vinger opsteken als jij daar ook last van hebt.
Niet van zo’n man, maar van die ontregelende prachtplaatjes die het echte leven ondermijnen.

Yep?
Dan heb ik een tip.

Neem de zaterdag eens een keer zoals ‘ie komt.

Da’s niet alleen beter voor je relatie, maar vooral ook voor jezelf.
Want let’s face it: ook zonder versgebakken appeltaart kan ik columnschrijven.
En als dat echt niet lukt?
Dan halen we morgen gewoon een taart bij de HEMA.
Kunnen we meteen dat versgestucte muurtje vieren.

Dit heeft helemaal niets met jouw webwinkel te maken, toch?

Behalve dan dat jij misschien voor jouw webwinkel ook een ideaalplaatje hebt.
De perfecte Twittermix, een volledig uitgedachte marketingplan, een fantastische Facebookstrategie – zoiets?
Loslaten die handel.

Soms moet je afstand te nemen van jouw ideaalbeeld.

En de kerstvakantie is daar een perfect moment voor.
Eindelijk tijd om je eens te bezinnen op je aanpak en te genieten van wat je tot nu toe bereikt hebt.
Gewoon doen – daar wordt kerst alleen maar leuker van.
En dan kun je in januari weer vol energie aan de slag.

 

Comments

comments

In categorie: MarketingColumns

door

Diana van Ewijk is, naast officieel Soephoofd, ook kapitein van het #KliekjesCollectief en social mediamanager in #BlueCity010. Een storyteller met de focus op foodwaste!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *