Interviews / Binnenkijkers
Reageer

Sterke stellen: over ambitie en kostwinnerschap

Afgelopen zaterdag stonden we niet alleen op Flavourites Live Business, maar ook in de krant.

In het Financieel Dagblad, met een interview over hoe wij dat nu thuis allemaal regelen.
Want werk, ambitie en zorg combineren – dat is al pittig.
En als je dan ook nog ondernemer bent, dan is dat vaak extra heftig.

Interview aan de keukentafel

Journalist Gwen van Loon schoof aan aan onze keukentafel op ons het hemd van het lijf te vragen.
Voor mij is zo’n interview altijd een mooi moment voor reflectie: waarom  doen we wat we ook alweer wat we doen?
En vooral: zijn we daar allebei nog blij mee?

Wat mij duidelijk werd, is hoe blij ik ben met de keuzes die we gemaakt hebben.

Ik ben inmiddels alweer dik vijf jaar zelfstandig ondernemer.
Mijn goedbetaalde en veelbelovende baan als grafisch ontwerper zei ik op toen mijn eerste bedrijf te succesvol werd om te combineren met fulltime werken, een klushuis, een jong kind én de wens voor een tweede.

Meer ruimte als ondernemer

Ik snakte naar de ruimte die het ondernemerschap mij zou geven: méér ruimte om mijn werktijden zelf in te delen, méér ruimte om mij te ontwikkelen in de richting die ik belangrijk vond, méér ruimte om werk te doen waar ik blij van werd en waar ik het nut van inzag.

Die ruimte heb ik ook dubbel en dwars gekregen – en vooruit: soms tegen beter weten in genomen.

Want waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Ik startte in de afgelopen 7 jaar vijf bedrijven.
‘Alles kan als het maar leuk is,’ was mijn motto. ‘Als je maar hard genoeg werkt, is alles mogelijk.’
Maar daar werd ik keihard op teruggefloten.
Zowel fysiek als financieel.

Eind vorig jaar bleek: dit gaat zo niet langer.
Ik moest keuzes maken.
Dat betekende: meer ruimte voor MamaMarketing.
En dus, automatisch, minder ruimte voor mijn andere bedrijven.
Met pijn in mijn hart, want ik sta voor 100% achter ieder bedrijf waar ik onderdeel van uitmaak.

Hoe het bij ons thuis allemaal rolt (en soms) tolt?

Dat lees je in het interview hieronder.
Maar waar ik benieuwd naar ben: hoe gaat dat bij jou thuis?

Heb jij als webwinkelier een goede balans gevonden tussen je ambitie en je gezin?
Hoe werk jij samen met je partner?
Maak jij soms rare bokkensprongen om je op je bedrijf toe te kunnen leggen?

We horen het heel graag!

interview-mamamarketing-diana-van-ewijk

Comments

comments

In categorie: Interviews / Binnenkijkers

door

Diana van Ewijk is, naast officieel Soephoofd, ook kapitein van het #KliekjesCollectief en social mediamanager in #BlueCity010. Een storyteller met de focus op foodwaste!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *