MarketingColumns
Reageer

Boven het maaiveld.

“Knip deze hele kant maar kort,” zei ze kordaat tegen de kapper.

Die keek ontsteld naar mij: een klein meisje dat haar prachtige lange haar af wilde knippen?
Schande! Straks zou ze natuurlijk worden uitgelachen op school – dat wilde ik toch niet op mijn geweten hebben?
“Knip maar kort,” knikte ik, ontaarde moeder die ik ben. Ik vind dat zij dat zelf mag weten.

“Ziezo,” zei dochterlief een half uurtje later. “Da’s ook weer gebeurd.”
En, terwijl ze haar half-kort-half-lange kapsel in de spiegel bewonderde: “Mooi, hè, mam?”
Ik knikte van ja, want hoe haar haar ook zit, ik vind haar sowieso prachtig.
Opgetogen huppelde ze de kapsalon uit.

De volgende dag moest ze naar hardlooptraining.

“Hebben we nog een muts, mam?”

vroeg ze, overdadig gehuld in een vest met hoodie én haar winterjas met extra-grote capuchon.

“En waar is eigenlijk dat ene hoedje gebleven?”

Eenmaal in het park rende ze, ingepakt als een mummy, haar rondjes. Puffend en zwetend tussen de bepaardestaarte meiden, hand stevig op haar hoofd om haar twéé capuchons veilig op hun plek te houden.

Voor geen goud stak ze haar halfkaalgeknipte koppie boven het langgelokte maaiveld uit.

Opvallen? Dat moet je durven.

Niet alleen als achtjarige, maar ook als webwinkelier.
Want hoe meer jij opvalt, hoe meer mensen je zien.

Ja, okee – dat moet je natuurlijk wel op een positieve manier opvallen.
Bijvoorbeeld omdat jij álles weet over bewust, duurzaam en groen leven met een gezin.
En omdat je die kennis deelt, via een blog. Dat je eigen onderzoek doet en stelling neemt.
Dat je mensen adviseert, inspireert en helpt.
Doe je dat consequent, dan leren mensen jou kennen als sympathieke expert.
En dan gunnen ze jou de koop, als ze eens een 100% bpa-vrij en gifvrij kunststof broodtrommel nodig hebben.

Boven dat maaiveld uit dus, met je al dan niet halfkaalgeknipte koppie.

Er zijn al genoeg webwinkels die van alles voor iedereen verkopen – daar ga jij je echt niet meer op onderscheiden.
Zorg liever dat je uniek bent.

Superspecialisten hebben de toekomst.

Bovendien is dat echt veel leuker dan met knalrood hoofd doorhollen, omdat je bang bent om buiten de groep te vallen.

Comments

comments

In categorie: MarketingColumns

door

Diana van Ewijk is, naast officieel Soephoofd, ook kapitein van het #KliekjesCollectief en social mediamanager in #BlueCity010. Een storyteller met de focus op foodwaste!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *